Seniorenfitness

Fit blijven



Ouder worden gaat vanzelf. Daar hoeft u niets voor te doen. Maar als u gezond en fit ouder wilt worden, zult u in beweging moeten komen.


Het is nooit te laat om te beginnen met bewegen. Of u nu een sportverleden heeft of niet, bewegen op oudere leeftijd is gezond. Ook als u de 60 bent gepasseerd kunt u de kwaliteit van uw spieren, gewrichten, hart en longen verbeteren.


Gezond ouder worden
Bij het ouder worden verandert uw lichaam. De spierkracht en -massa nemen af, uw stofwisseling wordt trager en de extra kilo’s blijven plakken. 
Afhankelijk van uw aanleg en levensstijl wordt u gevoeliger voor ziekten en aandoeningen als depressies, diabetes, osteoporose (botontkalking), obesitas, hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten, artrose, reuma en Parkinson.


Lekker bewegen
Gelukkig kunt u daar zelf iets aan doen. Elke dag een half uur flink bewegen is een grote stap in de goede richting. Met fitness, als aanvulling, blijft uw lichaam in goede conditie en vertraagt u het proces van ouder worden.


De voordelen van fitness voor u:

  • sterkere spieren, gewrichten, pezen en botten (minder botontkalking)
  • gezonder, fitter en leniger
  • stabieler gewicht
  • meer weerstand tegen ziekten
  • meer zelfvertrouwen en een beter zelfbeeld
  • minder last van stress en spanning


Uw personal trainer houdt goed rekening met uw beperkingen. Hij geeft u afwisselende oefeningen die bewegen leuk maken.


Sonja-7675_test

Ik train ruim een jaar met Menno om meer kracht en conditie op te bouwen. Trainen onder zijn begeleiding is hard werken (2x per week, 1 uur) en zeer intensief met elke training een ander schema. Losse gewichten, fitnessapparaten, kettlebells, elastieken, eigen lichaamsgewicht. Hij let erg goed op de uitvoering/techniek om daarmee het beste resultaat te behalen. Hij motiveert mij enorm. Ik kan iedereen een Personal Trainer aanbevelen en voor mij is dat Menno.

Sonja (1946)