Personal Hormonal Profiling (PHP)
PHP_METING-_v2

Personal Hormonal Profiling (PHP)



Waarom lukt het sommige mensen niet om een gezond lichaamsgewicht te bereiken en te behouden? Om zich gezonder te voelen? Het antwoord op deze vraag kan zijn “een verstoorde hormoonbalans”.



Hormonen reguleren onze stofwisseling, eetlust, kracht, de omvang van onze spieren, hoe we ons voelen en waar en hoeveel vet we opslaan.

Door te diëten vertraagt je stofwisseling

Veel diëten zorgen voor een verlaging van het metabolisme (stofwisseling) als gevolg van de lage calorie-inname. Verlaging van het metabolisme betekent dat we minder calorieën verbranden, terwijl je eigenlijk wil dat je verbranding juist stijgt.

Door te diëten verbrand je minder vet

Door te diëten gaat je lichaam in een overlevingsstand. Het probeert te overleven door het metabolisme efficiënter te maken. Je lichaam zal onder andere de hoeveelheid spiermassa verminderen en voeding zoveel mogelijk als vet op te slaan. Zo maakt je lichaam je klaar voor nog slechtere tijden.
Dat wil je helemaal niet! Alleen spiermassa verbrandt vet – minder spiermassa betekent dus minder verbranden en daarmee minder vetverlies.

Door te diëten krijg je hormonale stress

Daarnaast krijgt het lichaam tijdens een dieet meestal te weinig waardevolle voedingsstoffen binnen, wat zorgt voor een soort chronische stress. Dat heeft een negatief effect op de hormoonbalans.



Je maag en darmen sturen, net als je hersenen, zelfstandig delen van het lichaam aan. Daarom worden ze ook wel je ‘second brain’ genoemd. Door o.a. stress, slecht en onregelmatig eten, niet goed kauwen en verkeerde combinaties van voedingsstoffen, wordt het eten niet goed verteerd.

Het gaat er dan ook niet om wat je eet, maar wat je opneemt. Daarom is het van groot belang dat je maag- en darmflora op orde wordt gebracht. Dat je gezond eet en regelmatig beweegt.
Dan kan je ook pas goed aan een verandering van je bodycomposiet en fitheid werken. Personal Hormonal Profiling gaat je daarbij helpen.

Personal Hormonal Profiling (PHP)

Om ervoor te zorgen dat je hormoonbalans herstelt en je lichaam een ‘geoliede machine’ wordt, gaan we eerst een persoonlijke hormoonprofiel maken. Met een PHP-afspraak geef ik verdere uitleg over Personal Hormonal Profiling.
We meten je vetpercentage op 12 punten (zeer nauwkeurig) en je vult een vragenlijst in. Op basis van deze gegevens ontvang je een persoonlijk advies. Dit behelst een voedingsprogramma, eventueel supplementen (in overleg) en een trainingsprogramma voor 2 tot 4 keer per week krachttrainen (40-60 minuten).
Als je echt fitter en sterker wilt worden, is twee tot vier keer per week sporten een haalbare kaart, toch? Met het PHP-totaalpakket (voedingsprogramma, supplementen en training) kun je de hormonale disbalans opheffen.

Meer weten over Personal Hormonal Profiling?

Onthoud dat balans in je lichaam alleen gerealiseerd kan worden als je maag en darmen goed functioneren. De strijd tegen overgewicht wordt pas gewonnen wanneer jij je metabolisme 24 uur per dag op een hoger niveau kan laten functioneren.
Mijn begeleiding daarbij kan bestaan uit één afspraak, waarna je zelfstandig je trainingprogramma volgt of een aantal afspraken voor verdere begeleiding voor de krachttraining.



Meer weten over PHP? Neem contact op met Personal Training Amstelveen, via info@personaltrainingamstelveen.nl of 06 24 24 3421 (voicemail of Whatsapp).